Less Nándor Emléktúra 38

Józsi már a túra elején nagyobb sebességbe kapcsolt, így Lacival ketten mentünk együtt. Maga a túra nem tűnt vészesnek, az itiner alapján az egyetlen komoly emelkedő az Ódorvár előtti volt. Szerencsém volt Lacival, ugyanis ő már sokadszorra csinálta a túrát, így gyakorlatilag az itiner használata nélkül mentünk végig.

Elég nagy tömeg volt, amin én személy szerint kicsit meglepődtem, mert nincs annyira frekventált helyen ez a túra, és mégis ennyi ember eljött. Örömteli, de érthető is, hisz kiváló rendezés volt gyönyörű tájakkal. Gyors gyaloglás és kocogás kombinációját választottuk, így gyorsan teltek az ellenőrzőpontok: Mangó-tető, Dobi-rét, és végül Oszla. Oszla előtt találkoztunk Totesszel, aki sérülése miatt a 12 km-es távot teljesítette. Ideérve 6 km/h feletti átlagsebességünk volt, amit én nagyon jónak értékeltem, de tudtam most jön csak a neheze.

Itt kiváló ellátás fogadott minket, tömérdek zsíros és lekváros kenyér, és háromféle üdítő. Egy zsíros kenyér elfogyasztása után egy lekváros kenyérrel a kezemben megindultunk a túra legmeredekebb emelkedőjén Ódorvár felé. Hosszú és kemény emelkedő volt, szinte folyamatosan meredeken kellett felfelé menni, de jó tempót mentük itt is, és elérkeztünk a Török útra. Nagyon tetszett, hogy ilyen sűrűn voltak ellenőrzőpontok, ez (és persze a Lacival való beszélgetés) remekül megtörte a monotóniát és elterelte a figyelmet a fáradtságról.

Majd következett a Várkút, ahol a pontőr hölgy megjegyezte, hogy milyen szép színharmónia vesz körül, ahogy kék rövidnadrágban kék széldzsekiben iszok egy kék folyadékot (Powerade izotóniás ital). Hát igen, a kék a kedvenc színem, ez ebből is látszik.

Innen egy kisebb emelkedőn felmentünk a GSM toronyhoz, onnan pedig le Bükkzsércre, ahol még egy dobozos kólára is volt időnk a falu Nemzeti Dohányboltjában. Ezután következett a Nyomó-hegy, ami meglehetősen meredek volt, de a jópofa vicces táblák elterelték a figyelmet a fáradtságról. Ez volt a túra utolsó ellenőrzőpontja, innen már a cserépfalui borospincék (előző este itt boroztunk), majd maga a cél következett.

Nagyon szép túra volt, és a társaság (Laci) is kiváló volt. A 37,71 km-t 6 óra 22 perc alatt tettük meg, ami 5.92 km/h-s átlagsebességet jelent. Ez számomra egyéni rekord, és (ami fontosabb) ezzel maximális pontot szereztem, így az NB II-es túrabajnokságban két fordulóval a vége előtt még semmi sem dőlt el. Remélem a mecseki és a badacsonyi túra is hasonlóan színvonalas lesz.

Style switcher RESET
Body styles
Background pattern
Background image

Túrafüggő hírlevél

Köszönjük!

Hiba történt

A bejelöléssel megerősítem feliratkozási szándékomat a Túrafüggő hírlevelére.