Fóti-Somlyó 30 (2012)

Zsinórban a harmadik Fóti-Somlyó túrámon vagyok túl, mely hagyományosan az évzáró kiruccanásom. Csak ajánlani tudom ezt az ezúttal körtúrát.

Nem tudom miért, de a korai indulást választottam. Tettem ezt annak ellenére, hogy előző este Siófokon vettem részt egy focitornán, ami miatt későn értem haza. Alig aludtam, mégis könnyedén pattantam ki az ágyból. Mondtam én, hogy függőséget okoz a természetjárás.

Hét előtt neveztem, de megvártam Mátét, akit a rajtbélyegzés után pillantottam meg. Ő öt órán belüli teljesítést tűzött ki, én első szándékból le akartam futni a távot, végül a kettő közötti átmenetet választottuk.

Csak néhányan indultak el előttünk, ráadásul a jó tempónk miatt hamar csak ketten maradtunk az ösvényen. Ezt így szeretjük, hiszen a természetben a nyugodt körülményeket lehet a legjobban élvezni. Pláne, ha tempót mész, akkor illik a túra elején rajtolni, hogy ne zaklasd a többi teljesítménytúrázót. Szóval ketten bandukoltunk. Megcsodáltuk a Hungaroringet, majd megemlítettük, hogy óriási helyismeret kell ahhoz, hogy tudjanak a szervezők egy eldugott Mária képoszlopról. Minden elismerésem!

A Kakukk-hegyen kicsit bajban voltunk. Az ellenőrzőpont S+/Z+ elágazás jelzésénél ugyanis a plusz kör alakúra mosódott. No, de annyi baj legyen, levágtuk, hogy itt mit kell karikázni. A folytatásban egyszer elkavartunk, majd gyorsan visszatértünk a helyes útra. Ugyan nekem ez hazai pálya, mégis sok kis ismeretlen zugát ismertem meg a környéknek. Az UniverZoonál ilyen közel például még sosem jártam, és a fóti templomot sem közelítettem meg ezen az útvonalon. Innentől itinerre sem volt szükség, ugyanis a Fáy présházban több alkalommal is ebédeltünk már a családdal. Ez itt nem a reklám helye, de aki teheti, látogasson el oda, mert nagyon jó a konyha.

Siettünk, de figyeltünk arra, hogy a pont nyitása előtt ne érjünk a présházhoz. Ennek ellenére még nem volt nyitva az EP. Sebaj, a lejtő alján elkapott minket a pontőr, aki állítólag Lépéshiba parkolási technikája miatt nem tudott kiállni az autójával. 🙂

Szoktam a Fóti-Somlyó környékén futni, de a Börzsönyi Vulkántúra óta már nem jelent kihívást a csúcskő felé vezető emelkedő. Pedig emlékszem, hogy korábban mennyit szenvedtem vele. Mit tesz a gyakorlás… A megfelelő válasz bekarikázása után bekocogtunk a Gombai cukrászdába, ahol Máté javaslatára most az édesebb sütit választottam. Milyen jól tettem, eszméletlen finom volt. Benyomtunk egy forró teát, még a kulacsomba is kaptam az útra egy adagot.

A Gyertyános felé végre nem tévedtem el. Vagyis csak úgy tudom, mert két villanypásztoron kellett átmásznom és egy bikával néztem farkasszemet… Máté nagyon lazán fogta fel a dolgot, én azért kicsit bepánikoltam. A vadmalacok után ennyit szabad. 🙂 Az izgalom nem tartott sokáig, hiszen az enyhe emelkedő után már jelöltük is a helyes választ a kilátónál. Itt megjegyeztem Máténak, hogy az emléktáblán szereplő Makovecz Imre tervezte az impozáns felcsúti fociakadémia lenyűgöző épületeit.

Tölgyesig kocogtunk, majd a szűk ösvényeken és a dzsindzsáson át elértük a Szár-hegyre vezető utat. Itt alaposan elbambultam, így Máté lelépett, alig tudtam őt utolérni. Rendes volt, a Szár-hegyi ellenőrzőponton előkészítette nekem a matricát. Innentől kifejezetten bejött, hogy árkon-bokron keresztül vezetett minket a túra. Egy valami idegesített. Ez pedig  a sok szemét volt, amit a sok szemét szemetelő eldobált. Az ilyeneket nagyon meg tudnám büntetni.

Végül előbb a hév töltésén, majd a „tipikus hévaluljáróban” kocogtunk, hogy elérjük a túra célját, Szilasligetet. A rendezőkön kívül senki sem volt még itt, így nyugodtan el tudtunk intézni mindent. Befizettük a TTMR minősítés térítését, átvettük a díjazást, és csináltunk fotót. Ez volt nekem a harmadik, Máténak a hetedik, de ha lesz még annyi túra, akkor nekem is meg lesz a hetedik.

Összességében egy jó túra volt, rosszat nem tudok róla mondani. Nekem minden igényemet kielégítette. Az év zárásának tökéletes, ráadásul autóval tíz percre laktam a rajttól. Bevállaltam, hogy csak egy kulaccsal induljak el, amit eddig még 20 km fölött sosem tettem. Bejött, szóval ezt erőltetni fogom a jövőben is.

Adatok:

Táv: 30,4 km (GPS szerint 33,2)