Budai nyolcas

Az Újpest-Fradi alaposan leszűkítette a szombati túralehetőségeket, így a Budai Családi nyolcast választottuk, amely az MSTSZ Gyermekkategóriájának versenye is volt.

Szépjuhászné állomás, start és cél

Anita, Kortom és én vágtam bele az igen rövid túrába. A Nagy-Hárs-hegy megmászása után – amely sosem volt még ilyen egyszerű – kaptuk meg az első pecsétet. Ez votl az utolsó is egyébként, mert a pontok nem a mi sebességünkre votlak kitalálva. Az NHH-ról lekocogtunk, majd felmásztuk a festés alatt álló Kis-Hárs-hegyi kilátóba. A pecsét elmaradt, helyette fotóztunk 🙂

Anita a Kis-Hárs-hegyen

A sárga sávon haladva értük el a Hárshegy állomást, majd a Nagykovácsi utat, ahol ismét fényképeztünk az EP hiánya miatt.

A forgalmas Nagykovácsi út

Hűvösvölgyön át tértünk rá a Búék 20 első szakaszára, amely a sárga sávon mássza meg a Nyéki-hegyet, a Vadaskerti-hegyet, hogy a Határ-nyeregben  kössön ki. Mi most eddig nem mentünk el, ugyanis a Homok-hegy lábánál balra tértünk rá a kék sáv jelzésre, ami ugye az Országos kéktúra pesti szakasza. A Homok-hegyen sem volt még pont, így egy határkövet örökítettünk meg.

Határkő a Hármashatárhegyi-reptér mellett.

A reptéren már ilyen korán zajlott az élet. Több szerepülő is felszállt a magasba. A túra ezen része könnyen futható volt, mivel Hűvösvölgyig szinte csak süllyedtünk. Az eredetileg kitűzött 9:15-kor induló Gyermekvasutat elértük, majd Szépjuhásznénál megkaptuk a díjazást.

Gyermekvasút Hűvösvölgy állomáson

Mivel egyre többet járok a Budai-hegység fővárosi szakaszán, mindig új élményekkel gazdagodok. Ebben a kora nyári időben még sosem kirándultam erre, így elmélkedve figyeltem, hogyan változnak a fák, miként válik ismeretlenné az ismert ösvény.

További képek ITT

Ha tetszett, nyomj egy lájkot!