Éjszakai zörejek

Második alkalommal vettünk részt a Budai-hegységben rendezett Éjszakai zörejek teljesítménytúrán, melyről ezúttal is csak pozitív élményekkel tudunk beszámolni.

Éjszakai kilátás az Árpád-kilátóból. Fotó: ittlakunk.hu

A megszokás nagy úr, és mi megszoktuk, hogy Molnár Zsolt kiváló túrákat rendez. Ezt az éjszakai teljesítménytúrát nem a Hérics TTSE képviseletében, hanem Köck Rolanddal valósítja meg immár negyedik esztendeje. Jó páros!

A rajt ezúttal a Hűvösvölgyben található Hard Pop Café teraszán volt. A választás okát nem tudom, de jó döntésnek bizonyult. A nevezés pillanatok alatt lezajlott, az indításnál akadt némi probléma a vonalkódos leolvasás végett, de ez is pikk-pakk megoldódott.

Az esős idő miatt kicsit aggódtunk, hogy nagy lesz a sár és majd csontig ázunk, ám az égiek este kilenc magasságában kegyesek voltak hozzánk és nem pótolták ekkor már a korábbi özönvizet.

A távot végig kocogtuk a meredekebb emelkedők kivételével. A fejünkben rejlő Budai-hegység térképet végig böngészve csupán az ellenőrzőpontokon bányásztuk elő az igazolófüzeteinket. Teljesen más az erdő éjszaka. Amikor tudod, mi következik, merre kell haladnod, azt hiszed, már az orrod előtt van, közben mégsem. A szintek elvesznek, hiszen nem látod magad előtt az emelkedőket. Legalábbis számunkra sokkal kellemesebbnek tűntek a terepviszonyok ismeretében.

Csodálatos volt az Apáthy-szikla és az Árpád-kilátó. A főváros bizonyos részeinek panorámájáért egy esztendőben legalább egy alkalommal fel kell keresni ezeket a látványosságokat, melyekből még rengeteg van a főváros környékén. A tíz kilométeres táv nyilván kevesebbet érint, mint a hosszabbak, ám nem csak a teljesítménytúrákon juthatunk el ide.

Utunk során mindössze egy cicával és egy kutyával futottunk össze az erdőben,  a reptér mentén. Nem volt túl őszinte tekintetük ebben a borzasztó időjárásban.

A célban villámgyorsan hozzájutottunk a díjazáshoz, majd nyújtással zártuk a megmérettetést.

Összességében elmondható, hogy éjszakai mivolta különlegessé teszi ezt a kiváló rendezésű túrát egy talán már agyon járt útvonalon, s az is biztos, hogy egyszer erre mindenkinek el kell jönnie.