Vezetett túrák

Járd velünk az erdőt!

Hétköznapi hősök túrasorozat – I. állomás, Budai-hegység

A természet járására az esetek döntő többségében a hétvégéken kerül sor. Mi úgy gondoljuk, hogy hétköznap is lehet időt szakítani arra, ami jó, így némiképp kizökkenve a mindennapok mókuskerekéből megadjuk a lehetőséget az élvezetek nem mindennapi halmozására. Első (esti) túránkat, mely a Hétköznapi hősök túrasorozat része, a Budai-hegységben rendezzük 2018. március hatodikán kedden. Vár a Normafa, a Tündér-szikla, a János-hegy és az Erzsébet-kilátó. Ugye a Te lámpád fénye is bevilágítja majd a sötét erdei utakat?

Pilis Szent Lelke

2018.03.18-án vasárnap a Két Bükkfa-nyeregből indulva rendezzük második vezetett túránkat, melynek során felkeressük a “Pilis lelkét”. Kitekintünk a Fehér-szikláról, fújunk egyet a Pilis-nyeregben, bejárjuk a panoráma útnak nevezett zöld sáv jelzést, ahonnan páratlan kilátás nyílik a Dorogi-medencére, valamint felkeressük a Sasfészek kulcsosházat, leereszkedünk Pilisszentlászlóra, melyet körbejárva jutunk vissza a forgalmas hegyi csomóponthoz. 15,5 km, 655 méter szintemelkedés, és felejthetetlen élmények a Pilisben.

Csákberényi csatangolás

2018.04.08-án vasárnap Csákberényből indulva rendezzük harmadik vezetett túránkat, melynek során felkeressük a Vértes dél-nyugati vonulatainak látványosságait. Letekintünk a Kopasz-hegyről, szusszanunk a Cser-vágásnál, majd keresztül haladunk a Kis-nyíres-völgyön és a Köves-völgyön. Az impozáns völgyből kiérve meghódítjuk a Strázsa-hegyet, ahonnan szép kilátás nyílik Csákberényre. A túra végén bejárjuk a vértesi panoráma tanösvényt, mely a korábban bejárt kör alakú útvonal közepén található. Szikláiról felejthetetlen képek égnek emlékezetünkbe. 19,12 km, 453 méter szintemelkedés.

Fotó: http://drmarinaploja.blogspot.hu/

Túra a tiltott rengetegben

2018. 05.06-án felkeressük a jégkár miatt korábban lezárt erdőrészt a Magas-Börzsönyben. Túránk kiindulópontja Királyháza, ahonnan felkaptatunk a Pogányvárra, ámulunk a Csóványos-kilátó nyújtotta látványban, majd az egyik nagy kedvencünk, a Nagy-Mána bércein hagyjuk el a Börzsöny egyik legszebb vidékét. A táv 12,35 km 603 méter szintemelkedéssel.

Csikóvárak a Hold világának árnyékában

Kultikus pilisi hely a Holdvilág-árok, mely körül az a monda kering, hogy itt található Árpád fejedelem sírja, s itt állhatott Attila városa, Szikambria. A 2018.07.28/29.-i hétvége 11 kilométeres és 530 méter szintemelkedést tartalmazó túráján bejárjuk ezt a csodálatos szurdokot, kortyolunk a Lajos-forrás vízéből, végül a Csikóvárak árnyékában visszatérünk Kiskovácsiba.

Csodálatos Holdvilág-árok. Fotó: Gulyás Attila (turistamagazin.hu)

A Stenosaurus nyomában

2018.09.16.-án vasárnap rendezzük leghosszabb, 21,723 km hosszú vezetett túránkat. Célunk, hogy felkeressük a Gerecsében azt a kőfejtőt, ahol az őskrokodil, a Stenosaurus maradványát ásták ki. A Tordasról induló és oda visszatérő túra 732 méter szintemelkedést tartalmaz, s elvezet a hegység legmagasabb pontjára is, a 634 méterre magasló Gerecsére.

Korábbi túráink

A Kopasz, a Kutya és a Szénás

2018.01.14-én vasárnap reggel 9 órai indulással a Budai-hegységben, egészen pontosan Nagykovácsiban várunk minden téli túrakedvelőt. A 19,1 kilométeres táv 636 méter pozitív szintemelkedést tartalmaz. Ellátogatunk a Csergezán Pál-kilátóba, melynek tetejébe minden veszély nélkül felsétálhatunk, kitekintünk a Tarnai-pihenőről, meghódítjuk a környék holtversenyben legmagasabb pontját, az 559 méter magas Kutya-hegyet, majd a Szénásokon át visszaereszkedünk Nagykovácsiba, a Budai-hegység egyik meseszép zsákfalujába.