Visegrádi-kapu 30

A közepes hosszúságú körtúra a Pap-rétre vezeti a túrázókat, majd az Urak-asztala alatti szűk ösvényeken tekeregve érinti a Borjúfőt. A visszafordítópontot jelentő Visegrádi-kapunál csatlakozik be a hosszú táv útvonalába és tér vissza Leányfalura.

Leányfalu, rajt -> Móricz Zsigmond utca -> P+ (Hunyadi János utca) -> P P+ elágazás -> Po -> Rekettyés-forrás -> Po vissza -> P+ tovább -> Álló-rét -> S+ -> jobbra Zoo (műút) -> Papp-rét -> PK -> K -> Visegrádi-kapu -> K+, ZK+, Z, PZ -> Kis-Bükk-tető -> S -> Leány-kút -> So -> balra PS -> Vörös-kő -> P -> Leányfalu, cél

Pont Jelzés Táv Szint Σ táv Σ szint
Leány-kút S 2,164 km 0 m 27,411 km 940 m
Vörös-kő So, PS 1,601 km 239 m 29,012 km 1179 m
Leányfalu, cél P, jelzetlen 3,834 km 0 m 32,846 km 1179 m

A Faluházból kilépve a járda elérését követően jobbra fordulva kezdjük meg utunkat. A P jelzés elérésénél lámpás kereszteződésben találjuk magunkat, melyen átkelünk a 11-es út hegyek felőli oldalára. Figyelem! Nem a P jelzésen, hanem a 11-es úttal párhuzamosan, Tahitótfalu irányába haladunk tovább. Egészen a P+ jelzésig, melyen balra kanyarodunk a Hunyadi utcára. Ezen végigmenve elhagyjuk a települést, majd az erdőben emelkedve az Erdő fohászát leíró fatáblánál a Po jelzésen jobbra fordulunk. Ezen 200 métert teszünk meg a Rekettyés-forrásig. (kód)

Az erdő fohásza
A Rekettyés-forrás elágazása, ahol jobbra fordulunk (PO)
A forrás érintése után balra tartunk az Álló-rét felé (P+)

Visszagyalogolunk a csomópontig újabb 200 métert, ahol újra a P+ jelzést követve haladunk tovább az Álló-rét irányába, jobbra. Érintjük a Csaba-kutat, átkelünk a Szénégető-patakon, majd a hármas elágazásnál jobbra tartva folytatjuk barangolásunkat továbbra is a P+ jelzésen. Hamarosan megérkezünk az Álló-rétre, ahol PVZ kód is található. (EP)

Az egykori Viktor-kunyhó romjai
Az ösvény végén vár minket a környék egyik legnépszerűbb csomópontja, az Álló-rét.
Az Álló-rét egyik útjelzőtáblája

Míg a 15-ös táv itt jobbra fordul, mi a baloldalon egyesen átvágunk az irányjelző tábla felé, ahol az S és S+ jelzések irányában elindulunk, szinte azonnal a jobb ágon folytatjuk utunkat, innen már csak az S+ jelzés kísér minket. Az ösvény hamarosan egy szekérúttá szélesedik, melyen hosszan egyenesen folytatjuk utunkat. Rövidesen a szekérútról jobbra srégen letérünk, követve tovább a jelzést. Amikor egy T-elágazáshoz érünk, a jobbra erősen lejtő utat választjuk, ami után azonnal veszünk egy balkanyart a következő kereszteződésben. A lejtmenetet balra tartva folytatva perceken belül elérünk a Zoo-val jelzett műúthoz. (kód)

Olykor ködös út vezet tovább az Álló-rétről
Vajon mit rejt a túloldal?
Ezen látképet követi a műút elérése, ahol kód vár

A 45-ös táv egyenesen követi az S+ jelzést, mi viszont a 30-as távon a Zoo jelzésű műúton jobbra folytatjuk utunkat, és teljesen egyértelműen 5,5 km-t teszünk meg rajta egészen Pap-rétig(EP)

Télen a jeges, havas út sem ritka a Pap-rét felé
A Horthy-garázs nevű pihenő a Pap-rét felé vezető műút mentén
A Pap-rét hóköntösben

A Pap-réten jobbra fordulva felvesszük a K és P jelzések hangulatát, a következő 600 métert így tesszük meg, közben a Palóczki-rét látható a bal oldalunkon, majd egy elágazásban a bal oldalt megpillanthatjuk az útbaigazító táblát, ahol a K és P jelzések elválnak egymástól. Mi a K jelzésen megyünk tovább. Rögtön egy Y-elágazásban a K jelzés az első fán nem teljesen egyértelmű, így keressünk egyértelműsítő jelzést, hogy jó irányba indultunk-e el. Jó másfél kilométerrel később megérkezünk a Vízverés-nyergébe, ahol egyenesen menjünk keresztül a réten, a túlsó felén találunk táblát a folytatáshoz, mely egy gyenge jobbkanyart jelent ebben az esetben, a távolban láthatjuk a vadvédelmi kerítést, melyet fagyos idő esetén óvatosan másszunk meg! Szűk ösvényen haladunk tovább, majd a kerítés párját is láthatjuk, 800 méter után érünk ki újra egy széles szekérútra, melyet az elektromos kerítéssel együtt, 500-600 méter múlva rövidesen jobbra elhagyunk, továbbra is a K jelzést követve. Innen már hamarosan meg is érkezünk a Visegrádi-kapuhoz, ahol újra találkozunk a 45-ös táv résztvevőivel. (EP)

Visegrád felé a kéken
Az Urak-asztalának oldalában
A Visegrádi-kapu jellegzetes fája

Jobbra folytatjuk utunkat innentől a K+ jelzésen, amely a Mester-réten visz keresztül. Az első fánál még ne kanyarodjunk el jobbra, majd csak a rét túloldalán a magaslesnél menjünk jobbra, így továbbra is a K+ jelzésen maradunk. Nemsokára balról becsatlakozik hozzánk a Z jelzés, és szerencsére a 25 tonnás korlátozás reánk nem vonatkozik, mert előtte jobbra elfordulunk. 400 méter múlva a József-forráshoz érkezünk, ahol akár meg is pihenhetünk. 350 méterrel később a K+ és a Z kettéválik, mi innentől balra a Z jelzést követjük. Kb. 1 km múlva egy kétes elágazáshoz érünk, ahol az út jobbra kanyarodik, de nekünk a kevésbé kijárt bal ágon van az utunk, ahol viszonylag meredeken leereszkedünk a Kalicsa-patak szurdokába, és jobbra óvatosan elindulunk benne. Pillanatok múlva egy Y-elágazáshoz érünk, ahol a Z jelzés az Y közepén meredeken indul felfele. Ehelyett érdemes a jobb ágon 20 métert kerülni és jóval enyhébb szögben felmászni a tőlünk most már balra lévő jelzéshez. Óvatosan!

Felfelé menet 400 méter múlva egy kis fakunyhóhoz érünk, mely mögött jobbra követjük a Z jelzés lassan emelkedő útját. Mikor úgy érezzük, felértünk, jobbra kanyarodunk tovább a jelzéssel és 300 méteren belül megérkezik jobbról/szemből a P jelzés. A közös úton haladunk balra tovább, ami legfeljebb 200 méter múlva élesen jobbra tér, majd szinte azonnal balra. Figyeljük alaposabban a PZ jelzést! Ezen az ösvényen érünk fel a Kis-Bükk-tetőre, ahol a Z jobbra kanyarodik (innen érkezik a 15-ös táv), a P előre tart tovább. Métereken belül pedig találkozunk az S jelzéssel. Míg a P és S egyenesen megy tovább, mi balra, lefele fordulunk az önálló S jelzésre. A szerpentinen ereszkedve keresztezzük a Nyulasi-patakot, ahonnan már nincs messze a visszafordító a Leány-kút közelében lévő S és So elágazás. Innen következik a túra legnehezebb szakasza az So jelzésen. Az előttünk álló egy kilométer hosszú szakasz 200 méter szintemelkedést tartalmaz, de ne aggódjunk, véget fog érni. Közben lesz a Hétvályús-forrásnál az ellenőrzőpont. Mikor végre felértünk és találkozunk a P S jelzésekkel, ezeket követve balra kirándulunk tovább, és ezen jutunk el Vörös-kőig, ahol gyönyörködhetünk a Dunára nyíló kilátásban. (EP)

Téli panoráma a Vörös-kőről

A P jelzésen továbbmenve megkezdjük a visszaereszkedést Leányfalura, figyelve arra, hogy sehol se vágjuk le a kanyargós útvonalat. A túra elején már érintett Po P P+ csomópontban (erdő fohásza tábla) most a tábla mögött folytatódó P jelzésen maradunk. Elhaladunk a Vörös Meteor-forrás mellett és hamarosan már a község aszfaltját tapossuk. Ezen nem megyünk el egészen a lámpás kereszteződésig, ugyanis a hídon jobbra átkelve a Szent Imre Herceg útján, majd a Petőfi Sándor utcán enyhén balra közelítjük meg a 11-es utat. A zebrán kellő körültekintés mellett kelünk át, majd balra kanyarodva már láthatjuk is magunk előtt a faluházat, ahol túránk véget ér. (cél)

Pihenő a Vörös Meteor-forrásnál
Alámosott fa a Leányfalu közeli erdőben
Rajt-cél, Leányfalu, faluház

Nevezési díj

Amennyiben 2019. február 25. éjfélig előnevezel, azaz kitöltöd a jelentkezési lapot és utalásod is beérkezik, azzal 500 forint kedvezményben részesülsz.

2000 Ft.

Amennyiben 2019. február 25. után nevezel, azzal 500 forinttal nő nevezési díjad. Légy előrelátó!

2500 Ft.

Fontos információk: nevezési díjat vissza csak az 500 forintos kezelési költség levonásával utalunk 2019. február 25.-ig, ha ezt e-mailben jelzed a hello@turafuggo.hu mail címen. 2019. február 25. után nem utalunk vissza nevezési díjat. Nevezésed egészen 2019.03.01. éjfélig átruházható másra, ha ezt e-mailben jelzed a hello@turafuggo.hu mail címen. 2019. március 1. után nem fogadunk el átnevezést. Semmilyen más formában (telefon, sms, stb.) nem fogadunk el sem visszautalási igényt, sem átnevezést, mint a visszakereshető e-mail.

A nevezési díj tartalma

Itiner (leírással, szintmetszettel, az útvonal részletes adataival)
Színes, A4-es térkép
Csomagmegőrzés
Tea a rajtban, a Pap-réten, a Hétvályús-forrásnál és a célban
Csoki a Visegrádi-kapunál és a Vörös-kőn
Hideg élelem a rajtban, a Pap-réten és a célban
Engedélyek, adók
Teljesítésenként változó, névre szóló oklevél
Teljesítésenként változó kitűző
A túra előtti éjszaka szállást biztosítunk a faluházban, ahol zuhanyzási lehetőség van.
A túrán vízvételi lehetőség van a Rekettyés-forrásnál és a Vörös Meteor-forrásnál.