Vörös-kő 15

A legrövidebb, mindössze 14 kilométeres távot választók a hegyek gyűrűjében meghúzódó Álló-rét felől közelítik meg a Kis-Bükk-tetőt, ahonnan Tahitótfalu felé veszik az irányt. A frissítést követően igazán extrém mászás, a Hétvályús-forrás emelkedője következik a Vörös-kő kínálta panorámáért, mely a Börzsöny, a Naszály és alattunk folyó Duna által lenyűgöző. Rövid, de szintes, igazán combos program vár rád.

Káprázatos panoráma a Vörös-kőről

Táv- és szintadatok, letölthető track

Leányfalu, rajt → Móricz Zsigmond utca → P+ (Hunyadi János utca) → P P+ elágazás → Po → Rekettyés-forrás → Po vissza → P+ tovább → Álló-rét → jobbra Z S → Z → Kis-Bükk-tető → P → Vörös-kő → P → Leányfalu, cél

Pont Jelzés Táv Szint Σ táv Σ szint
Vörös-kő szalag, SO, P 1,83 km 275 m 10,08 km 765 m
Leányfalu, cél P, szalag 3,88 km 0 m  13,96 km 765 m

Az útvonal leírása

A Faluházból kilépve a járda elérését követően balra fordulva kezdjük meg utunkat. Követjük a szalagot, átkelünk a zebrán és enyhe emelkedőbe kezdünk. A szalagozás elvezet minket a piros sáv jelzésig, ahol balra kanyarodunk. Elhagyjuk Leányfalut, s rövidesen érintjük a Vörös Meteor-forrást. Tovább követjük jelzésünket egészen a népszerű csomópontih, ahol az erdő fohásza tábla is áll. Itt jelzésváltás következik.

Az erdő fohásza
A Rekettyés-forrás elágazása, ahol jobbra fordulunk (PO)
A forrás érintése után balra tartunk az Álló-rét felé (P+)

A P+ jelzést követve haladunk tovább az Álló-rét irányába, balra. Érintjük a Csaba-kutat, átkelünk a Szénégető-patakon, majd a hármas elágazásnál jobbra tartva folytatjuk barangolásunkat továbbra is a P+ jelzésen. Hamarosan megérkezünk az Álló-rétre. (EP)

Az egykori Viktor-kunyhó romjai
Az ösvény végén vár minket a környék egyik legnépszerűbb csomópontja, az Álló-rét.
Az Álló-rét egyik útjelzőtáblája

A többi távval ellentétben mi jobbra fordulunk, s a már szembe lévő három út közül a középsőt választjuk, így a Z és az S jelzéseket követjük. Az emelkedőn baktatva nem térünk le az útról, kitartunk az irány mellett, még ha kecsegtető is az emelkedés megszűnése. Kitartásunk eredménye a két jelzés elágazásánál kezdődő pihentető szintút, melyek közül mi a Z jelzésen maradunk, balra tartva.

A zöld és a sárga sáv jelzések elágazása. Jobbra a Vörös-kőre, balra a Kis-Bükk-tetőre jutunk, mi balra tartunk.
Német-széna
Fedett pihenő a Vörös-kőn.

A Német-széna nevű hely jobbkanyarjánál újabb emelkedő vár ránk, melyről nem térünk le az 500 méterre lévő keresztúton. Átkelünk rajta, majd utunkat a hegy felé emelkedve, kicsit balra tartva folytatjuk. A zöld sáv jelzés hiányos ezen a szakaszon, a festések távol, de láthatóan, követhetően helyezkednek el egymástól. Nemsokára a Kis-Bükk-tetőn vagyunk. Előbb jobbra a P és az S jelzéseken, majd métereken belül találkozunk az S jelzéssel. Míg a P és S egyenesen megy tovább, mi balra, lefele fordulunk az önálló S jelzésre. A szerpentinen ereszkedve keresztezzük a Nyulasi-patakot, ahonnan már nincs messze a visszafordító a Leány-kút közelében lévő S és So elágazás. Itt nagyon figyelünk a szalagozásra, ami elvezet a Külső Nyulas nevő frissítőpontra, mely ellenőrzőpont is.

Téli panoráma a Vörös-kőről

Innen következik a túra legnehezebb szakasza előbb a szalag mentén majd az So jelzésen. Az előttünk álló 1,8 kilométer hosszú szakasz 275 méter szintemelkedést tartalmaz, de ne aggódjunk, véget fog érni. Mikor végre felértünk és találkozunk a P S jelzésekkel, ezeket követve balra kirándulunk tovább, és ezen jutunk el Vörös-kőig, ahol gyönyörködhetünk a Dunára nyíló kilátásban. (EP)

A P jelzésen továbbmenve megkezdjük a visszaereszkedést Leányfalura, figyelve arra, hogy sehol se vágjuk le a kanyargós útvonalat. A túra elején már érintett Po P P+ csomópontban (erdő fohásza tábla) most a tábla mögött folytatódó P jelzésen maradunk. Elhaladunk a Vörös Meteor-forrás mellett és hamarosan már a község aszfaltját tapossuk. Ezen nem megyünk el egészen a lámpás kereszteződésig, ugyanis a hídon jobbra átkelve a Szent Imre Herceg útján, majd a Petőfi Sándor utcán enyhén balra közelítjük meg a 11-es utat. A zebrán kellő körültekintés mellett kelünk át, majd balra kanyarodva már láthatjuk is magunk előtt a faluházat, ahol túránk véget ér. (cél)

Pihenő a Vörös Meteor-forrásnál
Alámosott fa a Leányfalu közeli erdőben
Rajt-cél, Leányfalu, faluház
  • A túrán eldobható pohár nem lesz, hozd el saját túrabögrédet!