Fel a Vörös-kőre!

A legrövidebb, mindössze 12 kilométeres távot választók a hegyek gyűrűjében meghúzódó Álló-rét felől közelítik meg a Kis-Bükk-tetőt, ahonnan a Vörös-kő felé veszik az irányt. A magaslat kínálta panoráma a Börzsöny, a Naszály és alattunk folyó Duna által lenyűgöző. Ezt a túrát bárki könnyedén tudja teljesíteni.

Káprázatos panoráma a Vörös-kőről

Táv- és szintadatok, letölthető track

Leányfalu, rajt → Móricz Zsigmond utca → P+ (Hunyadi János utca) → P P+ elágazás → Po → Rekettyés-forrás → Po vissza → P+ tovább → Álló-rét → jobbra Z S → Z → Kis-Bükk-tető → P → Vörös-kő → P → Leányfalu, cél

Pont Jelzés Táv Szint Σ táv Σ szint
Vörös-kő P 1,089 km 19 m 7,950 km 477 m
Leányfalu, cél P, szalag 3,951 km 0 m 11,901 km 477 m

Az útvonal leírása

A Faluházból kilépve a járda elérését követően jobbra fordulva kezdjük meg utunkat. A P jelzés elérésénél lámpás kereszteződésben találjuk magunkat, melyen átkelünk a 11-es út hegyek felőli oldalára. Figyelem! Nem a P jelzésen, hanem a 11-es úttal párhuzamosan, Tahitótfalu irányába haladunk tovább. Egészen a P+ jelzésig, melyen balra kanyarodunk a Hunyadi utcára. Ezen végigmenve elhagyjuk a települést, majd az erdőben emelkedve az Erdő fohászát leíró fatáblánál a Po jelzésen jobbra fordulunk. Ezen 200 métert teszünk meg a Rekettyés-forrásig. (kód)

Az erdő fohásza
A Rekettyés-forrás elágazása, ahol jobbra fordulunk (PO)
A forrás érintése után balra tartunk az Álló-rét felé (P+)

Visszagyalogolunk a csomópontig újabb 200 métert, ahol újra a P+ jelzést követve haladunk tovább az Álló-rét irányába, jobbra. Érintjük a Csaba-kutat, átkelünk a Szénégető-patakon, majd a hármas elágazásnál jobbra tartva folytatjuk barangolásunkat továbbra is a P+ jelzésen. Hamarosan megérkezünk az Álló-rétre, ahol PVZ kód is található. (EP)

Az egykori Viktor-kunyhó romjai
Az ösvény végén vár minket a környék egyik legnépszerűbb csomópontja, az Álló-rét.
Az Álló-rét egyik útjelzőtáblája

A hosszabb távok Szentendre irányába haladnak tovább, ám mi jobbra fordulunk, s a már szembe lévő három út közül a középsőt választjuk, így a Z és az S jelzéseket követjük. Az emelkedőn baktatva nem térünk le az útról, kitartunk az irány mellett, még ha kecsegtető is az emelkedés megszűnése. Kitartásunk eredménye a két jelzés elágazásánál kezdődő pihentető szintút, melyek közül mi a Z jelzésen maradunk, balra tartva.

A zöld és a sárga sáv jelzések elágazása. Jobbra a Vörös-kőre, balra a Kis-Bükk-tetőre jutunk, mi balra tartunk.
Német-széna
Fedett pihenő a Vörös-kőn.

A Német-széna nevű hely jobbkanyarjánál újabb emelkedő vár ránk, melyről nem térünk le az 500 méterre lévő keresztúton. Átkelünk rajta, majd utunkat a hegy felé emelkedve, kicsit balra tartva folytatjuk. A zöld sáv jelzés hiányos ezen a szakaszon, a festések távol, de láthatóan, követhetően helyezkednek el egymástól. Nemsokára a Kis-Bükk-tetőn vagyunk. Előbb jobbra a P és az S jelzéseken, majd egyenesen a P jelzésen haladunk tovább a Vörös-kő irányába. Csekély emelkedőt követően érjük el a magaslaton található menedéket és emlékművet, ahol gyönyörködhetünk a Dunára nyíló kilátásban. (EP)

Téli panoráma a Vörös-kőről

A P jelzésen továbbmenve megkezdjük a visszaereszkedést Leányfalura, figyelve arra, hogy sehol se vágjuk le a kanyargós útvonalat. A túra elején már érintett Po P P+ csomópontban (erdő fohásza tábla) most a tábla mögött folytatódó P jelzésen maradunk. Elhaladunk a Vörös Meteor-forrás mellett és hamarosan már a község aszfaltját tapossuk. Ezen nem megyünk el egészen a lámpás kereszteződésig, ugyanis a hídon jobbra átkelve a Szent Imre Herceg útján, majd a Petőfi Sándor utcán enyhén balra közelítjük meg a 11-es utat. A zebrán kellő körültekintés mellett kelünk át, majd balra kanyarodva már láthatjuk is magunk előtt a faluházat, ahol túránk véget ér. (cél)

Pihenő a Vörös Meteor-forrásnál
Alámosott fa a Leányfalu közeli erdőben
Rajt-cél, Leányfalu, faluház

Nevezési díj

Amennyiben 2019. február 25. éjfélig előnevezel, azaz kitöltöd a jelentkezési lapot és utalásod is beérkezik, azzal 500 forint kedvezményben részesülsz.

1500 Ft.

Amennyiben 2019. február 25. után nevezel, azzal 500 forinttal nő nevezési díjad. Légy előrelátó!

2000 Ft.

Fontos információk: nevezési díjat vissza csak az 500 forintos kezelési költség levonásával utalunk 2019. február 25.-ig, ha ezt e-mailben jelzed a hello@turafuggo.hu mail címen. 2019. február 25. után nem utalunk vissza nevezési díjat. Nevezésed egészen 2019.03.01. éjfélig átruházható másra, ha ezt e-mailben jelzed a hello@turafuggo.hu mail címen. 2019. március 1. után nem fogadunk el átnevezést. Semmilyen más formában (telefon, sms, stb.) nem fogadunk el sem visszautalási igényt, sem átnevezést, mint a visszakereshető e-mail.

A nevezési díj tartalma

Itiner (leírással, szintmetszettel, az útvonal részletes adataival)
Színes, A4-es térkép
Csomagmegőrzés
Engedélyek, adók
Csoki a Vörös-kőn
Hideg élelem, tea a rajtban és a célban
Teljesítésenként változó, névre szóló oklevél
Teljesítésenként változó kitűző
A túra előtti éjszaka szállást biztosítunk a faluházban, ahol zuhanyzási lehetőség van.
A túrán vízvételi lehetőség van a Rekettyés-forrásnál és a Vörös Meteor-forrásnál.